Keramika Kanjiža – i Španci kopiraju njihov dizajn

jovana nikcevic keramika kanjiza

Ako ste ikad kupovali keramičke pločice vjerovatno vam se desilo da vam prodavač za one skuplje, kao ultimativnu potvrdu kvaliteta, govori da su italijanske ili španske.

Međutim, situacija se znatno mijenja u korist proizvođača sa naših prostor koji postaju prepoznatljivi na svjetskom tržištu. Lider među njima je Keramika Kanjiža, vodeći proizvođači keramičkih pločica u regionu, koja svoj brend gradi više od trideset godina, tako da danas u salonima keramike njihove pločice važe kao sinonim za kvalitet.

Na tržištu Bosne i Hercegovine njihovi proizvodi mogu se pronaći u Enmon salonima, a Jovana Nikčević, PR i marketing mendžerka Keramike Kanjiža za Dom Info otkriva šta njihovu keramiku čini posebnom i zašto postaje “zvijezda” svakog privatnog i poslovnog enterijera.

DOM INFO: Keramika Kanjiža ima respektabilnu istoriju, ali ipak je svakodnevni izazov ostati na vrhu. Kako vama to uspijeva?

NIKČEVIĆ: Biti lider nije ni malo lako, i sa sobom nosi veliku odgovornost – odgovoriti na očekivanja partnera i kupaca, uvek biti drugačiji i bolji, ali i pobeđivati sebe iznova i iznova. Ne postoji univerzalan put pa ni savet za uspeh. Međutim, za Keramiku Kanjiža od presudnog značaja su pre svega ljudi. Kadar koji je veoma stručan, obrazovan ali koji pre svega posao obavlja sa velikim entuzijazmom, posvećenošću i ljubavlju. To je naša najveća snaga, ali naše „oružje“ kojim branimo poziciju lidera već nekoliko godina zaredom.

DOM INFO: Od čega se sastoji proizvodni program Keramike Kanjiža?

NIKČEVIĆ: Keramika Kanjiža više od tri i po decenije proizvodi keramičke pločice vrhunskog kvaliteta. Zahvaljujući modernizaciji tehnologije i proizvodnog procesa, one danas preuzimaju primat u opremanju privatnog i poslovnog prostora, a koriste se za oblaganje svih delova poslovnog i životnog prostora, uključujući i fasadu.

Prateći trendove, kompanija Keramika Kanjiža razvila je svoj proizvodni program na tri segmenta – zidne, podne i fasadne pločice.

1. Podni program

keramika kanjiza plocice za pod Feeling

Feeling

Nove tendencije na svetskom tržištu pokazuju da su keramičke pločice zauzele vodeće mesto u građevinskoj industriji i dizajnu enterijera. Njihova primena se proširila na sve prostorije, pa je tako glavni svetski trend popločavanje dnevnih i spavaćih soba, ali i terasa, balkona i hodnika.

Zato je Keramika Kanjiža razvila podni program vrhunskog kvaliteta, koji svojim modernim dizajnom zadovoljava i najrazličitije ukuse. On se odlikuje savršeno vernim imitacijama prirodnih i građevinskih materijala kao što su drvo, mermer, šljunak, kamen i slično.

2. Zidni program

Prateći moderan dizajn, ali i potražnju na domaćem i inostranim tržištima, Keramika Kanjiža je razvila širok asortiman zidnog programa keramičkih pločica.

zidne plocice keramika kanjiza Mureto

Mureto

Ovaj asortiman je razvijen u pravcu proizvodnje serija – isti dekor zidnih i podnih pločica, sa velikim brojem odgovarajućih dekorativnih elemenata. Na ovaj način Keramika Kanjiža je omogućila kupcima da u okviru jedne serije, odaberu potpuno različite koncepte, u zavisnosti od ličnog ukusa.

 3. Fasadni program 

Fasadni program Keramike Kanjiža razvijen je zahvaljujući digitalizaciji proizvodne tehnologije. Kompanija je uspešno razvila i uvela na domaće tržište keramičke pločice sa dizajnom i teksturama prirodnih i građevinskih materijala. Ove pločice su proizvedene tehnologijom podnih pločica, i samim tim zadovoljavaju visoke standarde kvaliteta kao što su minimalna moć upijanja vode i mrazootpornost, čineći ih idealnim materijalom za oblaganje spoljnih prostorija i fasada. Dekori koji preovlađuju su imitacije lomljenog kamena i cigle.

DOM INFO: Vaša stretegija je orijentisana ka izvozu robe. Kao uspješan primjer izvoznika, šta je ono što mora posjedovati roba da bi bila konkurentna na inostranom tržištu i koji su to potezi koje firme moraju uvesti u načine polovanja da bi uopšte mogli započeti taj proces?

NIKČEVIĆ: Pre svega neophodan je besprekoran kvalitet proizvoda, a to podrazumeva mnogo segmenata koji moraju da funkcionišu savršeno i zadovolje visoke standarde.

Među njima su između ostalog odabir kvalitetnih sirovina, racionalno i pametno upravljanje istim, kvalitetne mašine, kontrolisan proces proizvodnje koji je ujedno i environmentally friendly i još mnogo toga. Sav rad i trud „upakovan“ je u krajnji proizvod koji pre izlaska iz fabrike mora proći pre svega sve testove u našoj laboratoriji. Kada zadovolji naše visoke standarde, tek onda ih šaljemo na zvanično atestiranje.

keramika kaznjica kupatilske plocice happy Rosa

Happy Rosa

Pločice Keramika Kanjiža ispunjavaju najviše standarde kvaliteta kako države Srbije tako i Evropske Unije. Poseduje EKO znak „Prijatelj životne sredine“ kao i integrisanu dozvolu poslovanja koja podrazumeva da je ceo proces strogo kontrolisan i standardizovan.

Osim besprekornog kvaliteta, neophodno je imati prodajni tim koji je veoma stručan, poznaje procedure, zakone, papirologiju. Uz to, neophodna je marketing podrška, kao i odlična logistika.

DOM INFO: Šta je ono što vašu keramiku čini posebnom? Posljednjih nekoliko godina poznati proizvođači oduševljavaju neočekivanim dizajnom keramike, kako vi idete u korak s tim trendovima?

NIKČEVIĆ: Keramika Kanjiža je brend sa dušom, i to je ono što naše pločice čini prepoznatljivim. Pločice Keramike Kanjiža su više od tri i po decenije poznate po besprekornom kvalitetu, a u proteklih 5 godina razvili smo dizajn koji danas ide u korak sa svetskim trendovima. Više ne kaskamo sezonu ili dve za čuvenim Italijanima ili Špancima. Danas naši dizajneri postavljaju trendove, pogotovo na domaćem i tržištima regiona.

Ponosno kažemo da smo napokon došli u poziciju da jedna velika španska fabrika kopira naše dekore. Keramika Kanjiža je ta koja je „otvorila vrata“ dekorima kao što su realne imitacije prirodnih i građevinskih materijala, trendova koje diktira moda scena kao što je Maiolica i slično. Dakle, mi danas postavljamo trendove i na to smo veoma ponosni.

podne plocice keramika kanjiza Maiolica Vintage

Maiolica Vintage

DOM INFO: Da li ste uvodili tehnološke novitete u procesima proizvodnje?

NIKČEVIĆ: Od svog osnivanja, ideja vodilja kompanije je bila konstantno tehnološko unapređenje, ulaganje u razvitak proizvoda ali i samog procesa proizvodnje. Keramika Kanjiža nikada nije odustala od te prakse, pa smo tako danas prva fabrika koja je 100% digitalizovala proces dekorisanja uvodeći u redovnu proizvodnju četvrti digitalni InkJet printer.

Takođe, u protekle dve godine intenzivno se radilo na unapređenju energetske efikasnosti fabrike i proizvodnog procesa. Ovde se ne zaustavljamo – u narednom periodu nas čeka uvođenje novih presa i peći, i već uveliko se pripremamo za taj proces.

DOM INFO: Oni koji prate oblasti gradnje i opremanja prostora svjedoci su svakodnevnih pojava inovativne keramike, od tehnoloških do estetskih noviteta. Da li Keramika Kanjiža razmišlja u tom pravcu?

NIKČEVIĆ: Keramika Kanjiža je odavno počela da razmišlja o tome. I ne samo da razmišlja – već i da realizuje ideje. Upravo tako je pre četiri godine i nastala prva realna imitacija drveta na keramičkoj pločici i to baš iz „kuhinje“ Keramike Kanjiža. Nismo se zaustavili. Predhodne godine smo trendove sa modnih pista najproslavljenijih svetskih dizajnera preneli na naše pločice i tako je nastala čarobna serija Maiolica. Ove godine je to realna imitacija džinsa – i to u nekoliko boja.

keramika kanjiza plocice Denim

Denim

Za nas inovacije su sastavni deo svakodnevnog poslovanja, u svim segmetnima – od procesa proizvodnje, preko vrste proizvoda, pa sve do dekora.

DOM INFO: Keramika Kanjiža je društveno odgovorna kompanija koja je pokazala spremnost da uloži u zajednicu. Kako ocjenjujete poverenje kupaca u domaće proizvođače?

NIKČEVIĆ: Poverenje kupaca u domaće proizvode je bilo veoma loše. To je jedna od prepreka sa kojima se svakodnevno nosimo. Godinama unazad je vođena kampanja kako je kvalitetno samo ono što dolazi iz uvoza, što naravno nije ni blizu istine. Kada govorimo o proizvodima Keramike Kanjiža, oni ispunjavaju sve visoke standarde kvaliteta kako države Srbije tako i Evropske Unije.

Takođe, što se i dizajna tiče apsolutno pratimo trendove. Naše proizvodne mašine su iste one koje koriste i najbolji italijanski proizvođači keramike, čak koristimo i iste sirovine. Dakle, jedino što nas razlikuje od „Italijana“ je domaća radna snaga. Sve ostalo je jednako dobro i kvalitetno kao bilo koja španska ili italijanska keramika.

Već dve godine aktivno komuniciramo sa svim javnostima, edukujemo potrošače ali i medije, investitore, arhitekte. Kroz brojne edukativne tekstove, obilaske fabrike ali i društvene mreže polako ali sigurno vraćamo poverenje potrošača. Ipak, sinonim za pločice Keramika Kanjiža već 37 godina jeste upravo kvalitet.

DOM INFO: Da li ste zadovoljni prisustvom Keramike Kanjiža na bh. tržištu i saradnjom sa Enmonom?

NIKČEVIĆ:  Bosna i Hercegovina je jedno od naših najvećih tržišta u izvozu, i na to smo veoma ponosni. Tokom protekle godine prodato je skoro 300.000 metara kvadratnih, a za ovu godinu naš tim za Bosnu ima još veći target. Kroz našu FB stranicu stekli smo uvid u to da u Bosni postoji realna potražnja za našim pločicama, da smo u toku protekle dve godine postali prepoznatljivi kao brend vrhunskog kvaliteta i da ljudi u salonima keramike izričito traže naše pločice.

keramika kanjiza bianca nera

Bianca Nera

To podrazumeva da će tržište Bosne biti posebno u fokusu tima marketinga i prodaje, kao i da potrošače očekuju brojne zanimljivosti – jedna od njih su upravo Dani Keramike Kanjiža u Enmon salonima.

Enmon je dugogodišnji partner Keramike Kanjiža i jedan od najvećih lanaca salona za opremanje kupatila u regionu. Potpuno je prirodno da se dva giganta udruže, pružajući krajnjim potrošačima što bolju uslugu i kvalitetnije proizvode. Rastemo zajedno i radujemo se svakom sledećem projektu.

DOM INFO: Da li se pojavljujete na svjetskim sajmovima keramike. Koliko je to ulaganje važno za vas i da li se mogu vidjeti konkretni rezultati?

NIKČEVIĆ: Do pre godinu dana Keramika Kanjiža je posećivala sajmove samo kao gost. Ove godine se to drastično promenilo. Godinu smo započeli sjajnim sajmom enterijera u Beču, a nepune dve nedelje kasnije izložili smo na sajmu u Bukureštu. Za narednu godinu u planu je i izlaganje na najvećem sajmu keramike u Bolonji, CERSAI.

Ovo ulaganje je od presudnog značaja za otvaranje novih tržišta, ali i za razvoj ponude proizvoda. Veoma je važno naći se u krugu najboljih, razmeniti ideje, iskustva pa i probleme.

DOM INFO: Virtuelnom turom kroz fabriku nedavno ste u Beogradu potvrdili vodeće mesto u industriji keramičkih pločica. Šta je privuklo najviše pažnje na izložbi? Koji su to noviteti i trendovi u građevinskoj industriji za 2017/2018 godinu? Da li možete najviti neke vaše novitete za narednu godinu?

NIKČEVIĆ: Sektor marketinga i komunikacija je pre nešto više od dve i po godine dobio jasan zadatak – prikazati proizvod u svoj njegovoj lepoti i kvalitetu. Korporativne komunikacije morale su da odgovore na ovaj izazov, ali i da prate visoke standarde poslovanja ostalih sektora.

Maiolica Vintage Bianco 23x20

Maiolica Vintage Bianco

To znači da je bilo neophodno veoma puno raditi kako bi i marketing sektor postao lider kako u samoj industriji keramičkih pločica tako i u industriji komunikacija generalno. Nakon brojnih noviteta i zanimljivih kampanja koje smo imali, virtuelna tura kroz fabriku bila je konačna potvrda da je kompanija danas lider u apsolutno svim oblastima poslovanja.  

Kada govorimo o narednom periodu, uveliko traju pripreme za sledeću godinu i za brojne novitete koje pripremamo pre svega u domenu proizvodnje i dekora. Očekuju nas i brojne kreativne kampanje, verujem da ćemo svi zajedno ponovo nadmašiti očekivanja kako potrošača tako i naša sopstvena.

 

(Naslovna fotografija: Copyright Gloria, Jovana Jovanović)