Odličan primjer nadogradnje u Beogradu

Dobro je poznato da je nadogradnja u našim krajevima problematična oblast (dokaz), ali ovdje imamo jedan svijetao primjer o kojem je pisao i cijenjeni portal ArchDaily.

Na zgradi na Donjem Dorćolu nadogradnjom su formirana dva dupleksa površine 250 m2.

I dok je ulična fasada objekta koji je bio predmet nadogradnje izgrađena u duhu akademizma, novoizgrađeni dio riješen je kroz autorski izraz arhitektonskog dvojca, Ele Nešić i Danila Nedeljkovića, u modernom duhu i uz upotrebu jednako tako modernih materijala.

nadogradnja beograd

“Staklena opna ulične fasade novog dijela, ima uporište u funkcionalnim razlozima – odnosno uvođenju prirodne svjetlosti u projektovane prostore, jer je objekt zbog izražene sjeverne orjentacije, izdužene forme na parceli i slijepih bočnih zidova, uobičajenih za kompaktni gradski blok, limitiran po pitanju prodora prirodnog svjetla.

Uvođenjem staklene zidne zavjese na uličnu fasadu postignut je i princip brisanja granica enterijera i eksterijera, kao i utisak dematerijalizacije i lakoće nadzidanih etaža i naposljetku, ostvaren prostor koji djeluje mnogo svjetlije i optimističnije u odnosu na donje klasično građene etaže” objasnili su arhitekti.

dobra nadogradnja u beogradu

Dodaju i kako su akcenti na fasadi u žutom bojenom staklu uvedeni radi oživljavanja staklene površine novog volumena, ali i praćenja pojedinih elemenata stare fasade.

Reflektovanje uličnog zelenila na novoj fasadi stvara i različite vizualne efekte, koji se mijenjaju ovisno od doba godine i vremenskim prilikama.

Inače, enterijer prostora je zamišljen kao multinamjenski, koji trenutno ima poslovnu namjenu, ali ima takvu organizaciju da bi se lako mogao transformisati u klasični stambeni prostor.

Donji nivoi dupleksa su tekući prostori, a u dnu svakog od njih je smještena kao koloritno prostorni akcenat “plava kapsula” sa servisnim funkcijama.

Gornji nivoi su organizovani kao intimniji prostor, s više soba koje su preko hodnika povezane s prostranom uličnom terasom.

(Buro 24/7, foto: Relja Ivanić)