MLADEN VUČKOVIĆ: Sinergija kvaliteta, tradicije i inovacije

Kompanija “Barwood” iz Banjaluke osnovana je 2007. godine kao firma fokusirana na opremanje ugostiteljskih objekata i uvoz ekskluzivnog namještaja iz Indonezije. Ubrzo su postali vodeća firma za opremanje restorana, hotela i kafića, a program su mijenjali i prilagođavali zahtjevima tržišta.

Zahvaljujući zadovoljnim kupcima i uspješnim saradnjama, 2012. godine proširili su posao osnovavši proizvodnju namještaja u Visokom, gdje u saradnji s partnerima proizvode stolice, foteljice i fotelje namijenjene ugostiteljstvu. Ovaj posao odveo ih je kupcima u Hrvatskoj, Austriji i čak dalekoj Rusiji. Sa direktorom i vlasnikom kompanije “Barwood Group” Mladenom Vučkovićem razgovarali smo o uspjehu kompanije i novom poslovnom podvigu, odnosno novootvorenom salonu namještaja “Barwood Home&Office”, koji će kupcima pružiti novi doživljaj u savremenoj kupovini namještaja za dom.

DOM INFO: Kompanija “Barwood” svoje poslovanje prilagođava zahtjevima tržišta, što vas je odvelo na tržište van granica.

VUČKOVIĆ: Od početka trudimo se da kupcima pružimo kvalitetnu robu koja prati trendove uređenja. Tako smo počeli s indonežanskim namještajem, a promjenom trendova ubrzo ga zamijenili popularnim tehno ratanom. Kvalitetnim saradnjama ostvarili smo poslove na koje smo ponosni. Tako smo s firmom iz Novog Sada “Enterijeri Janković” opremili pet hotela u Rusiji, a naročito smo ponosni na hotel “Južni” u Sočiju, za koji smo radili u rekordno kratkom vremenskom roku. Zanimljivo je da smo zahvaljujući tom poslu u Rusiji dobili posao opremanja hotela “Vučko” na Jahorini, čiji su vlasnici naši ljudi koji žive i rade u Rusiji.

DOM INFO: Uspješni projekti pružili su mogućnosti za proširenje posla.

VUČKOVIĆ: Projekti na koje možemo biti ponosni dali su nam vjetar u leđa za dalji razvoj. Prethodne godine bile su u znaku krize, a posebno je bila teška prošla godina, jer smo na sve imali i prirodne katastrofe. U međuvremenu, došlo je do raslojavanja u poslovnom svijetu, na firme koje su orijentisane na izvoz robe, na firme orijentisane na uvoz ekskluzivne robe i one u stagnaciji ili padu.

Na našu sreću, mi smo jedna od firmi koja doživljava rast. Dobili smo zastupništvo norveške firme “Nobo”, koja proizvodi najbolje i najkvalitetnije konvektore na svijetu. Sami Norvežani toliko su zadovoljni nama da su nas stavili na prvo mjesto rastućih mladih zastupnika.

Ova saradnja navela nas je da počnemo razmišljati i o drugim stranim kompanijama koje prodaju kvalitetne proizvode. Tokom prošle godine uspostavili smo kontakt sa dvije kompanije iz Italije. Jedna je “Dorsal”, koja, po mišljenju stručne javnosti, proizvodi najbolje dušeke na svijetu. Ovom djelatnošću bave se već 86 godina, a direktor Alberto Moretti je već treća generacija koja vodi ovaj porodični posao.

Druga kompanija je “Lapitec”, kompanija koja se bavi proizvodnjom ploča od prirodnih materijala koje se koriste u građevini, od njih se mogu raditi fasade na objektima; zatim u unutrašnjem uređenju i proizvodnji namještaja, naročito kuhinja i radnih površina.

DOM INFO: Novi kontakti i saradnje rezultirali su otvaranjem salona namještaja, koji s radom počinje u prvoj polovini januara.

VUČKOVIĆ: Kako smo postali ekskluzivni zastupnici kvalitetnih brendova, javila se i potreba za novim prostorom, odnosno prodajnim salonom. Izabrali smo prostor u Pravoslavnom poslovnom centru, koji se nalazi u centru Banjaluke i zadovoljava sve standarde koje su naši dobavljači, i mi kao kompanija, postavili. Salon “Barwood Home&Office” prostire se na 200 m2 sa bogatim asortimanom namještaja za opremanje domova, ali i elementima za uređenje poslovnih prostora i kancelarija.

DOM INFO: Šta ponudu salona “Barwood Home&Office” razlikuje od ostalih salona namještaja?

VUČKOVIĆ: S obzirom na to da su kupci uglavnom fizička lica, u salonu se mogu kupiti konvektori “Nobo”. Tu su i već spomenuti sistemi za spavanje “Dorsal”, koji čine letvice, odnosno mehanizmi koji se postavljaju ispod dušeka, zatim dušeci i jastuci. Zatim, ekskluzivne garniture za dnevne boravke HMM, jednog od vodećih proizvođača, poznatog po opremanju vrhunskih hotela. Potom, trpezarijski stolovi i stolice vrhunskog kvaliteta renomiranih proizvođača.

Jedan od naših ciljeva, pored ponude kvalitetnog namještaja, jeste da kupcima pokažemo inovacije i nove ideje u dizajnu namještaja, počevši od forme preko materijala do oblika i boja.

S obzirom na to da se radi o vrhunskom namještaju, cijene su nešto više, ali svakako prilagođene mogućnostima bh. tržišta. Zapravo, sami kupci imaju priliku da se uvjere da su cijene ispod kvaliteta i dosta niže nego u drugim zemljama.

DOM INFO: Jedan od principa kojem ste posvetili svoj asortiman jeste roba s ekološkim sertifikatima, poput jedinstvenih “Dorsal” dušeka.

VUČKOVIĆ: U salonu “Barwood Home&Office” svi proizvodi imaju ekološke sertifikate. Trend kojem se okreće sve veći broj proizvođača jeste napuštanje kože i eko-kože kao materijala za garniture i okretanje štofovima od prirodnih materijala kao što su pamuk, lan… gdje su imperativ udobnost i pozitivan uticaj na zdravlje ljudi.

Što se tiče “Dorsal” dušeka, koji su 100 odsto prirodnog porijekla, specifični su po tome što su jedini dušeci koji se prave od spužve prirodnog porijekla. Zapravo, to je spužvasti gel koji se proizvodi iz suncokretovog ulja, a “Dorsal” je zaštitio šest patenata same izrade dušeka. Posjetioci salona mogu vidjeti presjek dušeka i ovaj jedinstveni prirodni sastav.

Bitno je napomenuti da je “Dorsal” jedina italijanska fabrika koja pored italijanskih za svoje sertifikate koristi i njemačke institute, a poznato je da njemački standard kvaliteta nema premca u Evropi. Takođe, “Dorsal” dušeci jedini na tržištu imaju sertifikat Udruženja fizijatara Italije. Slovi kao dušek koji ispunjava sve preduslove za proizvod koji ima pozitivan učinak na zdravlje ljudi.

DOM INFO: Norveški radijatori “Nobo”, čiji ste zastupnici, jedan su od vaših najvažnijih proizvoda. Zašto je bitno naglasiti da se radi o originalnom norveškom proizvodu?

VUČKOVIĆ: Termin norveški radijator ustalio se kao termin za sve konvektore, međutim samo mi i još jedna firma iz BiH imamo zastupništvo norveških radijatora. U saradnji s kompanijom “Bajsik” iz Sarajeva pokrili smo tržište cijele BiH. “Nobo” konvektori trenutno su najprodavaniji radijatori u BiH, a bitno je napomenuti da, osim vrhunskog grijanja, omogućavaju i značajne uštede, koje se kreću do 50 odsto, što opravdava njihovu cijenu, koja je viša u odnosu na ostale konvektore. Norveški radijator se ne može uporediti ni sa jednim drugim sličnim proizvodom s obzirom koliko su ulaže u tehnologiju i inovacije. Jedino ovi radijatori imaju garanciju pet godina i nema servisa, ako se nešto desi, kupac dobija novi radijator.

“Nobo” konvektori su proizvodi istoimene norveške fabrike koja je članica “Glen Dimplex Group”, inače vodeće svjetske kompanije u oblasti proizvoda za grijanje i hlađenje.

DOM INFO: Posebnu pažnju u novom salonu posvetili ste usluzi i pristupu kupcima.

VUČKOVIĆ: Salon je specifičan po tome što će imati muške radnike. Samu prodaju u salonu vršiće moja malenkost, jer je ovo jedan od najvažnijih projekata u mojoj karijeri i želim da svojim znanjem, trudom i zalaganjem kupcima približim robu koju ćemo prodavati i na taj način ostvariti uspjeh na obostrano zadovoljstvo. Tu je i talentovani, mladi arhitekta Stefan Zmijanjac, koji odlično poznaje sve segmente arhitekture i unutrašnjeg uređenja. Stefan ima bogato iskustvo kada je riječ o dizajnu enterijera i opremanju privatnih, poslovnih i ugostiteljskih objekata. Zato je na usluzi našim kupcima savjetodavno, da im pomogne u izboru namještaja u skladu s prostorom kojim raspolažu, ali i individualnim željama. Naravno, on i ja blisko sarađujemo kada je riječ o izboru asortimana i prezentacije istog u salonu.

Nijedna od ovih kompanija s kojima sarađujemo nije samo trgovačka kompanija koja prati profit, iza svih njih stoji neka posebna priča, tradicija porodičnog poslovanja posvećenog stalnom napretku, inovacijama, brižnom čuvanju kvaliteta i standarda. Zato smo i mi s velikom emocijom ušli u ovaj posao i trudićemo se da ljudima što više približimo proizvode koji su tu da njihov dom učine ljepšim i udobnijim.