Žiri Teatar festa „Petar Kočić“ 2025: Glas stručnosti, iskustva i umjetničke posvećenosti

Takmičarski program ovogodišnjeg Teatar festa „Petar Kočić“ biće vrednovan od strane tročlanog žirija koji čine istaknuti umjetnici i profesionalci sa bogatim iskustvom u pozorišnoj umjetnosti. Njihov zadatak nije nimalo lak – ocijeniti selekciju predstava koje dolaze iz najuglednijih teatara regiona, ali i prepoznati one koje pomjeraju granice forme, glumačkog izraza i scenskog jezika.

U žiriju su:

Željko Đukić, reditelj i pozorišni pedagog, rođen u Derventi, sa impresivnom međunarodnom karijerom. Režirao je širom SAD-a, gdje je bio i umjetnički direktor čikaškog pozorišta The Utopian Theatre Asylum, a njegove predstave dobitnice su brojnih nagrada i priznanja. Danas predaje na Akademiji umetnosti u Beogradu i važi za jednog od najcjenjenijih reditelja koji spajaju evropsku i američku pozorišnu estetiku.

Maša Mihailović, dugogodišnja pozorišna producentkinja i menadžerka, koja je bila na ključnim funkcijama u Beogradskom dramskom pozorištu, Ateljeu 212 i sada kao direktorica Pozorišta „Boško Buha“. Njeno iskustvo u pozorišnoj produkciji, organizaciji festivala i promociji dramske umjetnosti donosi izuzetno važnu perspektivu u radu ovogodišnjeg žirija.

Nikolina Friganović, prvakinja drame Narodnog pozorišta Republike Srpske, glumica sa više od 40 odigranih pozorišnih uloga i brojnim priznanjima na domaćim i međunarodnim festivalima. Pored izuzetnog glumačkog opusa, angažovana je i kao saradnica na Akademiji umjetnosti u Banjoj Luci. Njeno prisustvo u žiriju unosi autentičan pogled iz srca glumačkog izraza.

Njih troje, svako sa sopstvenim umjetničkim iskustvom i stručnim pristupom, donose različite poglede na pozorišnu umjetnost – spoj režijske vizije, produkcijske prakse i glumačke preciznosti. Kroz diskusije i razmjenu mišljenja, odlučivaće o nagradama koje ove godine nose poseban značaj, jer dolaze u trenutku kada Teatar fest izlazi izvan pozorišne scene i postaje istinski gradski kulturni događaj.

Publika može biti sigurna da su uloge, režija, dramatizacija i scenografska rješenja ovogodišnjih predstava u sigurnim i pažljivim rukama – rukama onih koji znaju da prepoznaju istinsku vrijednost teatra.

Ostavi komentar