SANELA SALIHBEGOVIĆ: Podižemo kvalitetu života

RAZGOVARALA MAJA ARSENOVIĆ

Kompanija VELUX postoji od 1942. godine kada njen osnivač Villum Kann Rasmussen razvija prvi model krovnog prozora. Villum Kann Rasmussen još 1945. godine pronalazi revolucionarno središnje vješanje koje omogućava rotiranje prozora i njegovo lakše pranje. Središnje vješanje i gornja ručka ostaju do današnjeg dana zaštitni znak i jedinstvena karakteristika VELUX krovnih prozora.

Od tada kompaniju VELUX pokreće njegova vizija – unošenje dnevne svjetlosti i svježeg vazduha u prostor pod krovom u kome ljudi žive, uče i rade.

O VELUX-ovim krovnim prozorima, inovacijama i planovima razgovarali smo sa direktoricom kompanije VELUX BiH Sanelom Salihbegović.

DOM INFO: Recite nam nešto o poziciji kompanije VELUX u Bosni i Hercegovini?
SALIHBEGOVIĆ: Od osnivanja našu kompaniju pokreću inovacije i kupci nas prepoznaju po vrhunskom kvalitetu. Naši eksperti ne prestaju da rade na stalnim unapređenjima proizvoda. Iako smo izuzetno ponosni na sve prethodne generacije VELUX proizvoda, sa novom generacijom krovnih prozora, VELUX grupa, Globalni Market lider lansira najsveobuhvatniji proizvodni program u svojoj 70-godišnjoj istoriji, napravljen tako da odgovori na sve potrebe kupaca i svaki budžet.
Prije 18 godina, među prvim većim brendovima VELUX grupacija je osnovala svoju prodajnu kompaniju na tržištu BiH, jednu od 40 prodajnih kompanija širom svijeta.

DOM INFO: Svi znaju za krovne prozore, međutim, VELUX ima veći asortiman proizvoda. Recite nam nešto o tome?
SALIHBEGOVIĆ: Kupci vezuju brand VELUX za krovne prozore, na šta smo izuzetno ponosni, jer to znači da je cilj ostvaren, i da ulaganja u kvalitet i promociju VELUX branda nisu ostala nezapažena. Osim krovnih prozora, tu je naravno bogat asortiman dodatne opreme kako bi život u potkrovlju bio ugodniji, posebno u klimatskim uslovima naše zemlje, uz vrela ljeta, zime sa puno snijega i niskih temperatura. Osim ovoga, VELUX je prateći trendove arhitekture lansirao kupole za ravne krovove, jedinstvenog dizajna, uz visok nivo toplotne izolacije spremne da odgovore kako najzahtjevnijim tehničkim zahtjevima u zemljama EU, pa tako i kod nas.

DOM INFO: Vaš slogan je “VELUX unosi svjetlost u život”. Prema tome, kakve su današnje mogućnosti komfornog života u potkrovlju?
SALIHBEGOVIĆ: Naziv VELUX branda je potekao od riječi VE – ventilation (eng. ventilacija) i LUX (latinske riječi – svjetlost)
Mi ne prodajemo samo krovne prozore, već ideju života u potkrovlju sa puno dnevne svjetlosti i svježeg zraka, što je preduslov i života u konačnici. Vođenju zdravog života je vrlo aktuelna tema, uzimajući u obzir brz način života, gdje više od 90% vremena provodimo u zatvorenim prostorima, tako da postaje još i važnije za naše zdravlje u kakvom prostoru živimo.

DOM INFO: Koliko su krovni prozori bolji za upotrebu od običnih?
SALIHBEGOVIĆ: Osnovni uslov podizanja kvalitete života u potkrovlju jeste unošenje dnevne svjetlosti i svježeg zraka. Postoji više rješenja za pitanje unošenja dnevne svjetlosti u potkrovlje, međutim ugradnja krovnih prozora pokazala se najjednostavnijim i najekonomičnijim. Pripremanje otvora za prozor uglavnom ne zahtijeva veće građevinske zahvate, a sama ugradnja gotova je vrlo brzo. Krovni prozor, prema tehničkim proračunima, daje tri puta više svjetlosti od vertikalnog prozora ili krovne badže. Kako su krovni prozori više izloženi vremenskim utjecajima kiša, grad, snijeg, visokim temperaturama… izuzetno je važno da budu vrhunske kvalitete.

DOM INFO: Jedan od principa poslovanja kompanije VELUX jeste stalna težnja za usavršavanjem. Da li ste nedavno predstavili inovacije u dizajnu krovnih prozora?
SALIHBEGOVIĆ: Nakon niza uspješnih predstavljanja u zemljama zapadne Evrope, nova generacija je paralelno lansirana u svim zemljama centralne i istočne Evrope u aprilu 2014. Ovdje je važno naglasiti da ulaganja kompanije VELUX u nove, inovativne proizvode nisu prestala ni u vrijeme svjetske ekonomske krize, a nova generacija krovnih prozora jedan je od rezultata tih ulaganja i napora da stalnim inovacijama i unapređenjima, našim kupcima pružimo vrhunski kvalitet po fer cijeni.
Iako smo u prošloj 2014 godini, postavili izuzetno visoke standarde sa novom generacijom krovnih prozora, to nas nije zaustavilo, pa je u aprilu 2015. lansirana nova kolekcija unutrašnjih roletni za krovne prozore. Nova kolekcija roletni je proizvod detaljnog istraživačko-razvojnog procesa, koji je imao za cilj da nađe rješenja koja će obezbijediti funkcionalnost i trajnost. Sve karakteristike i materijali testirani su radi postizanja kvaliteta takvog da svaka VELUX roletna bude postojanih boja, oblika i funkcionalnosti dugi niz godina. Od elegantnih jednobojnih, do onih s upečatljivim dezenima, nova kolekcija roletni napravljena u saradnji s “Trand Union” agencijom iz Pariza, donijet će našim kupcima inspiraciju da urede svoj dom sa željenom kombinacijom materijala, tekstura i dezena.

DOM INFO: Nedavno ste počeli projekat sa još nekoliko firmi, recite nam nešto o tome?
SALIHBEGOVIĆ: Ideja da se pokrene jedan ovakav projekat javila se prije dvije godine, i tada smo napravili registraciju domene “potkrovlje.ba”, da budemo sigurni da će biti samo naša. S obzirom na gore navedene aktivnosti, projekat je morao da “čeka”, a sa druge strane ideja je bila previše dobra da bismo je “potrošili” na neadekvatan način, trebalo je puno vremana i rada da se sve kockice mozaika slože, i konačno se desio taj dan, projekat je lansiran na prvi dan proljeća 2015. U stalnom nedostatku vremena, htjeli smo da olakšamo i skratimo put svima koji su odlučili da žive u potkrovlju, i da na jednom mjestu ponudimo inspiraciju i tehničke savjete o potkrovlju, prije nego što se upuste u sam proces kupovine materijala i gradnje.
Partneri projekta su: VELUX, “Primus Balkan”, “KNAUF Insulation”, “Tondach” i “Vaillant”.

DOM INFO: U okviru tog projekta imate dosta planova?
SALIHBEGOVIĆ:U okviru projekta “Potkrovlje.ba” će biti realizirano više različitih, nazovimo ih, manjih projekata, nagradnih igara, s ciljem da približimo bh. građanima ovaj stambeni potencijal, koji je drugačiji, ljepši, kreativniji, svjetliji… O više detalja o ovim aktivnostima čitaoce ćemo blagovremeno informisati.

DOM INFO: Koliko dugo radite u ovoj kompaniji i kakva su uopšteno Vaša iskustva bavljenja ovim poslom?
SALIHBEGOVIĆ: Moja poslovna karijera počela je davne 1996. godine. Po struci sam ekonomista i punih 14 godina finansije su bile moje opredjeljenje. U kompaniji VELUX sam počela raditi u odjelu finansija 2001. godine, mada nikada nisam bila samo “računovođa”. VELUX BiH ima mali, ali s ponosom mogu reći izuzetno vrijedan i stručan tim, mišljenja sam da niti jedna kompanija, niti menadžer ne mogu napraviti dobre rezultate bez timskog rada.

Uvijek sam bila uključena u druge aktivnosti i odjele: administracija, marketing i menadžment kompanije, i kao rezultat osam godina kasnije promovisana sam u generalnog menadžera za BiH.
Posao koji radim je izuzetno odgovoran i pun izazova, ali kompanija VELUX jako puno ulaže kako u razvoj proizvoda, tako i u edukaciju uposlenih. Rastete zajedno s kompanijom, ako tako mogu reći, svako jutro, čak i nakon 14 godina, imam motivaciju za novi radni dan.

Osim ovoga, jedan od eksternih izazova s kojim se susrećem je biti žena menadžer u građevinskom sektoru. Pozicija koja je, ako ne u Evropi, onda definitivno u regionu, nekako rezervisana za muškarce. Bosanci i Hercegovci su opštepoznato veoma skloni predrasudama, i većina ne voli “odstupanja iz jasno definisanih okvira”. Osjetim često upitan pogled kada se predstavim (poziciju) prvi put na poslovnom sastanku. U ovakvim situacijama je potrebno da budem pripremljena za sastanak duplo više nego što bi to trebalo da je muškarac na istoj poziciji i istom sastanku, ali… S obzirom na to da volim biti drugačija, volim unositi promjene, za mene ovo predstavlja dodatnu motivaciju, i u konačnici zato sam ostala toliko dugo u ovoj kompaniji.