Moćna poruka fotografskog projekta: Tepisi kao simbol kretanja naprijed

Serija fotografija Red Zone (Crvena zona) fotografa Jalala Sephera je projekat koji otkriva intimnu dimenziju zajednice – ne samo Irana, nego generalno Bliskog istoka, na kojem ljudi žive u stalnom strahu od uzbune, u crvenoj zoni, gdje su opasnost i prijetnje vjerni pratioci svakodnevnog života.

 

Svaka fotografija ima zajednički i jednako izražen motiv, a riječ je o perzijskom tepihu koji je sinonim za “kretanje prema naprijed”. Na dugoj šetnji po perzijskim tepisima ispriječavaju se ogroman kamen koji je pao s neba, žestoka pješčana oluja, ili avion u niskom letu, čineći svaki pokušaj bijega nemogućim.

 

Perzijski tepih je centralni element i nadrealnog okruženja projekta Water and Persian Rugs (Voda i Perzijski tepisi) iz 2004. godine, gdje su predstavljeni kao imaginarni most između prošlosti i sadašnjosti, skliska površina koju morate preći ako želite biti gospodar svog vremena i života.

 

Godine 2011. bila je serija Knot (Čvor) i 2010. Girl and Mirror (Djevojka i ogledalo), obje realizovane između zidina glinenih kupola drevnog iranskog grada Yazda.

 

Napokon, poslednji Sepherin rad je dramatična serija fotografija Color As Grey (Boja kao siva 2014-2016), koja ispituje dramatičnu realnost rata, danas sastavni dio života u mnogim zemljama Bliskog istoka. Tužno podsjećanje kako rane ovih konflikta nikad zaista ne zarastu.

 

crvena zona2

Red Zone

crvena zona3

Red Zone

crvena zona4

Red Zone

knot

Knot

knot2

Knot

knot2

Knot

girl and mirror

Girl and mirror

color as grey

Color as grey

 

Foto: Jalal Sepehr