Anita Grabner, direktorica Ljudskih resursa u UniCredit Bank a.d. Banja Luka

Posebno zadovoljstvo mi predstavlja kada u manjim sredinama uspijemo pronaći i zaposliti mlade ljude visokog potencijala, spremne za učenje, rad i dokazivanje, i omogućiti im da svoju karijeru i život grade u našoj zemlji.

Zaposleni su jedan od najznačajnijih resursa kompanije i od kvaliteta upravljanja ljudskim resursima uveliko zavisi poslovanje i uspjeh jedne organizacije. Pa ipak, to je i veliki izazov sa kojim se vi susrećete svakog dana…

Najveći izazov je osigurati organizacijsku klimu u kojoj su svi ljudi koji rade u Banci zadovoljni i dolaze na posao bez grča, da su svjesni prilika koje im se pružaju i da su spremni na rad, trud i zalaganje kako bi te prilike i iskoristili. To od nas kao organizacije zahtijeva dosta rada na komunikaciji, zajedničkom razumijevanju, prepoznavanju najkvalitetnijih kadrova, uvažavanju generacijskih razlika i prilagođavanju. Izazov je i upravljati novim, mladim ljudima koji donose novu energiju, imaju izvrsna znanja i vještine u određenim oblastima, ali ponekad nemaju strpljenja i imaju velika očekivanja u smislu karijere. Povezati njih sa kolegama koji iza sebe imaju dugogodišnji rad i iskustvo i kreirati skladne i efikasne timove u kojima svako ima svoje mjesto i ulogu. Dakle, puno je izazova, ali kada radite posao koji volite, onda na to ne gledate samo kao izazov nego i zadovoljstvo.

Raditi na osiguravanju prilika za lični razvoj i učenje, konstantno unapređivati uslove rada, pratiti ljude kako se razvijaju i uče, napreduju u karijeri, stvarno pričinjava posebno zadovoljstvo. Kako pronalazite kvalitetne ljude? Imate li problem zbog odliva kadrova iz BiH?

Proces selekcije provodimo kroz nekoliko faza – psihologijsko testiranje, intervju sa nadležnim rukovodiocem i predstavnikom Ljudskih resursa, a u zadnjem krugu razgovora sa kandidatima za svako radno mjesto učestvuje i direktor Banke. Takvim pristupom želimo imati što ujednačenije kriterije za sva radna mjesta, te širiti kulturu jednakog pristupa i jednakih mogućnosti. Iako situacija na tržištu rada nije sjajna, i nažalost sve češće se susrećemo sa odlaskom mladih ljudi iz zemlje, mi uspijevamo pronaći kvalitetne ljude u svim gradovima u kojima poslujemo. Postoje neka specifična zanimanja, za koja je ponuda na tržištu deficitarnija u odnosu na neka druga, npr. IT specijalisti ili specifična znanja u dijelu finansija ili upravljanja rizicima, ali još uvijek uspijevamo pronaći kvalitetne radnike. Za mene kao rukovodioca Ljudskih resursa, posebno zadovoljstvo predstavlja kada uspijemo u manjim sredinama pronaći mlade ljude visokog potencijala, spremne za učenje, rad i dokazivanje, te im omogućiti da svoju karijeru i život grade u našoj zemlji.

Kakvi su vam ljudi potrebni i šta vam je važno kod procesa prijema? Koju vrstu vaših očekivanja kandidati trebaju zadovoljiti?

Iako očekivanja u jednoj mjeri zavise od specifičnosti radnog mjesta, ono što pokušavamo procijeniti su neke osnovne vrijednosti i potencijal za dalje učenje i razvoj. Želimo izabrati ljude koji su pošteni i odgovorni, komunikativni, otvoreni za nove ideje i iskustva, radoznali. Kroz naš program obuke za nove radnike, jedna od najvažnijih stvari koju pokušavamo prenijeti novim radnicima je da budu radoznali, postavljaju pitanja i preispituju uobičajene načine rada, ne mire se sa nelogičnostima i ne mire se sa prosjekom. U UniCredit-u imamo model od 5 fundamentalnih vrijednosti: Klijenti na prvom mjestu, Razvoj ljudi, Saradnja i sinergija, Upravljanje rizicima i Izvršenje i disciplina. Kroz selekcijski postupak nastojimo na različite načine steći što bolji dojam o kandidatu kako bismo u konačnici procijenili da li će se on ili ona sutra ponašati u skladu sa našim navedenim temeljnim vrijednostima.

Kakve prilike za profesionalno usavršavanje i razvoj pruža UniCredit Bank Banja Luka? 

Značajan fokus stavljamo na kreiranje prilika za sve radnike, da uče i razvijaju se, pokažu i ostvare sve svoje potencijale, bez obzira na to na kojem mjestu rade. Osim različitih vrsta edukacija, i internih i eksternih, redovno pozivamo radnike da se sami prijave za učešće u različitim projektima i aktivnostima na nivou Banke. Tako smo u toku prošle godine pokrenuli nekoliko različitih projekata kroz koje su radnici mogli dati svoj doprinos unapređenju određenih procesa i aktivnosti u Banci, a pri tome sudjelujući u timovima sastavljenim od kolega iz različitih dijelova Banke. Prateći trendove u savremenom poslovanju, ove projekte smo provodili koristeći agile metodologiju i posebno opremljene prostorije („Agile room“). Osim interno, u Banci, svaki naš radnik ima priliku prijaviti se za učešće u različitim aktivnostima u drugim članicama UniCredita – platforma Market Place je kreirana kako bi svi radnici mogli tražiti pomoć za rad na nekom konkretnom zadatku, a isto tako i prijaviti se da rade na nekom zadatku koji ih zanima. Ovaj angažman može biti na duži ili kraći vremenski period, individualan ili u timu, te tako sve naše kolege osim širenja kontakata i upoznavanja drugih kolega u Grupi, mogu i nastaviti karijeru u nekoj od drugih članica UniCredita. Preko 90% naših rukovodilaca su radnici koji su svoje prve profesionalne korake započeli u Banci, te kroz predan i strpljiv kvalitetan rad uspjeli napredovati i izgraditi svoje karijere, što dovoljno govori o prilikama koje se u Banci pružaju.

Koliko vam je važno zadovoljstvo radnika i kako radite na zadržavanju postojećih kvalitetnih resursa?

Vodimo računa o pružanju jednakih prilika za sve, u smislu plaćanja, nagrađivanja, kao i prilika za razvoj. Konstantno radimo na unapređenju radnih uslova, te je trenutno u toku renoviranje prostorija u centrali Banke u kojima ćemo primijeniti Smart Working koncept kroz koji će radnicima biti omogućena jednostavnija saradnja, komunikacija i digitalizacija, a kreiraćemo i veliki zajednički prostor za odmor i relaksaciju. Takođe, kroz organizovanje rekreativnh aktivnosti, prisustvovanja na različitim kulturnim događanjima, te neformalna druženja, podstičemo naše radnike na vođenje računa o balansu između privatnog i poslovnog života. Redovno ispitujemo zadovoljstvo radnika, kroz godišnje istraživanje koje pokriva različite aspekte organizacijske klime i kulture. Ponosni smo na činjenicu da su rezultati ovog istraživanja koje se provodi u cijelom UniCreditu već godinama najviši upravo u našoj Banci.

(bih.banke-biznis.com)